V 37 letech prodělala mrtvici. Podle pojišťovny neměla nárok na plnění

Pro hladký chod pojistného plnění ze strany pojišťovny je klíčové správné nahlášení pojistné události. Pojišťovna žádá příslušné dokumenty a posuzuje oprávněnost výplaty pojistky. Pokud je nedoložíte, pojišťovna plnění odmítne. I tyto situace ale zpravidla mají svá řešení.

Vydáno: 25. 7. 2023
Kategorie: Pojistím se
Zdroj: PartnersNews

Paní Magda nedávno oslavila 37 let. Je na mateřské dovolené, jinak se živí sportovní výukou mládeže. Navzdory svému věku prodělala mrtvici. Jednoho dne vycházela doma z koupelny, najednou zavrávorala a svezla se na zem. Následovala hospitalizace, léčba a rehabilitace.

Manžel musel zůstat doma, aby se o ni i o dítě postaral, rodina tak přišla o hlavní příjem. Paní Magda ale měla sjednáno životní pojištění, za které měsíčně platila 873 korun.

„Náš měsíční příjem dramaticky poklesl, vybrali jsme všechny finanční rezervy, a tak jsem spoléhala na plnění pojišťovny,“ říká paní Magda. Obrátila se na svého finančního poradce, protože si ve svém zdravotním stavu nedokázala dost dobře představit, jak s pojišťovnou vyřizuje potřebnou byrokracii.

„Pojišťovně jsme dodali lékařskou zprávu z nemocnice a zprávy z prvních vyšetření, paní Magda ale obdržela dopis, ve kterém ji pojišťovna informovala o plnění ve výši 600 korun vycházející čistě z pojištění hospitalizace,“ vzpomíná finanční poradce skupiny Partners Ondřej Šťastný.

Překvapení z pojišťovny

K plnění rizika závažné nemoci pojišťovna uvedla, že klientka nesplnila všechny podmínky, protože nedoložila lékařskou zprávu obsahující doložení poškození mozku trvající déle než tři měsíce.

„Dopis zakončili tím, že nárok na plnění nevzniká a že šetření pojistné události je tímto ukončeno. Pro klientku to zcela jasně vypadalo, že dále se tím pojišťovna již nezabývá. Vůbec netušila, jestli má shánět další potvrzení, případně celou věc uzavřít,“ shrnuje Ondřej Šťastný a dodává, že pojišťovna nápomocná nebyla.

Ve své zprávě pojišťovna ale uvedla, že v dodané dokumentaci chybí zpráva z neurologie, která by některým ze zobrazovacích prostředků typu CT nebo MRI, doložila poškození mozku delší tří měsíců.

Práce poradce

„Když jsem podrobně prošel podmínky pojistné smlouvy, stálo tam v podstatě totéž. Řešení nakonec bylo velmi jednoduché, stačilo doložit lékařské zprávy z neurologie, že komplikace trvají déle než tři měsíce a žádost obnovit,“ říká poradce. Poté pojišťovna paní Magdě vyplatila 400 000 korun.

Nejsou výjimečné případy, kdy pojišťovna kvůli nesprávně nebo neúplně uvedené informaci ve zdravotním dotazníku, který se sjednává při podpisu smlouvy, odmítne plnit. A to i tehdy, že daná informace z dotazníku nemá žádnou přímou souvislost s tím, proč se na pojišťovnu klient obrátil. A problémem bývá často i náročná byrokracie. Nebo jako v případě paní Magdy namísto výzvy k doložení potřebných dokumentů informace, že šetření je ukončeno.

Podle poradce pojišťovny neplýtvají energií na to, aby klienty přesně navedli, co a jak je potřeba dodat, aby plnily.

„Vždy jsem razil heslo, že zprostředkovatel pojistky nemá provizi za to, že dá během půl hodiny dohromady smlouvu, ale za to, že se pak stará v momentě, kdy má smlouva fungovat,“ uzavírá Ondřej Šťastný.

Zdroj: iDnes.cz